Karnabaharı % 33,41 ile sivri biber ve % 15,75 ile limon takip etti.
Karnabahar zam şampiyonu

TÜİK Kayseri Bölge Müdürlüğünden alınan verilere göre Kayseri, Yozgat ve Sivas’tan oluşan TR72 bölgesinde Mart ayında fiyatı en çok artan ürün yüzde 63,99 ile karnabahar oldu. Karnabaharı % 33,41 ile sivri biber ve % 15,75 ile limon takip etti.
TÜFE ARTIŞI
Kayseri, Sivas ve Yozgat bölgesinde 2021 Mart ayında Tüketici Fiyatları Endeksi'nde bir önceki aya göre % 1,24 artış, bir önceki yılın aralık ayına göre % 3,78 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre % 15,76 artış ve on iki aylık ortalamalara göre ise % 13,1 artış gerçekleşti.
SAĞLIKTA FİYAT DÜŞTÜ
Kayseri, Sivas ve Yozgat bölgesinde ana harcama grupları itibariyle 2021 Mart ayında endekste yer alan gruplardan en fazla artış gösteren grup % 6,76 ile eğlence ve kültür olurken, bunu % 3,54 ile giyim ve ayakkabı, % 2,51 ile ulaştırma ve % 2,23 ile çeşitli mal ve hizmetler takip etti. En çok düşüş olan grup ise % 0,02 ile sağlık oldu.
KARNABAHAR
ZAM ŞAMPİYONU
Kayseri, Sivas ve Yozgat bölgesinde 2021 Mart ayında bir önceki aya göre fiyatı en çok artan seçilmiş maddeler değişim oranlarıyla birlikte sırasıyla % 63,99 ile karnabahar, % 33,41 ile sivri biber ve % 15,75 ile limon olurken, en çok düşüş gösteren seçilmiş maddeler değişim oranlarıyla birlikte sırasıyla % 21,12 ile kabak ve % 17,88 ile salatalık oldu.
TÜRKİYE GENELİ
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Kayseri Bölge Müdürlüğünden alınan verilere göre ülkemizde TÜFE'de (2003=100) 2021 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %1,08, bir önceki yılın Aralık ayına göre %3,71, bir önceki yılın aynı ayına göre %16,19 ve on iki aylık ortalamalara göre %13,18 artış gerçekleşti.
Yıllık en düşük artış %2,87 ile alkollü içecekler ve tütün grubunda gerçekleşti. Bir önceki yılın aynı ayına göre artışın düşük olduğu diğer ana gruplar sırasıyla, %7,43 ile giyim ve ayakkabı, %8,01 ile haberleşme ve %8,33 ile eğitim oldu. Buna karşılık, bir önceki yılın aynı ayına göre artışın yüksek olduğu ana gruplar ise sırasıyla, %24,85 ile ulaştırma, %23,64 ile ev eşyası ve %21,49 ile çeşitli mal ve hizmetler oldu.
Aylık en az artış gösteren grup %0,04 ile alkollü içecekler ve tütün oldu.
Ana harcama grupları itibarıyla 2021 yılı Mart ayında ulaştırma grubunda değişim gerçekleşmedi. En az artış gösteren diğer ana gruplar %0,54 ile ev eşyası ve %0,70 ile konut oldu. Buna karşılık, 2021 yılı Mart ayında artışın yüksek olduğu gruplar ise sırasıyla,%3,70 ile sağlık, %2,77 ile eğitim ve %2,60 ile lokanta ve oteller oldu.
Ülkemizde 2021 yılı Mart ayında bir önceki aya göre fiyatı en çok artan seçilmiş maddeler değişim oranlarıyla birlikte sırasıyla % 61,04 ile karnabahar, % 27,88 ile sivri biber, % 9,79 ile tavuk eti, % 8,52 ile tıraş malzemeleri olurken; en çok düşüş gösteren seçilmiş maddeler değişim oranlarıyla birlikte sırasıyla % 17,3 ile kabak ve % 17,08 ile salatalık oldu.
REŞİT ÜNAL

Yorumlar