Yozgat Bozok Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Böyükata, “Uluslararası Projeden Uygulamaya Eğitim Sempozyumu (UPUES 2021)” için sunum yapmak üzere davet edildi.
Köy okullarına butik kolej yaklaşımı

Yozgat Bozok Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Böyükata, dezavantajları avantaja dönüştürülmesine vurgu yaparak, köy okullarını "Butik Kolej" gibi gördüğünü belirtip, bu doğrultuda gönüllü eğitim çalışması yürüttüğünü ifade etti.
Yozgat’ta gerçekleştirilen gönüllülük faaliyetleri ve “Köy Koleji” yaklaşımı Uluslararası Sempozyum’da gündeme getirildi.
Yozgat Bozok Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Böyükata, “Uluslararası Projeden Uygulamaya Eğitim Sempozyumu (UPUES 2021)” için sunum yapmak üzere davet edildi.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi ve Konya İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliği ile Konya Büyükşehir Belediyesinin destekleriyle 1-4 Nisan 2021 tarihleri arasında ilki düzenlenen ve gelecek yıllarda da devam ettirilmesi planlanan sempozyumda 257 bildiriye yer verildi.
Yoğun ilgi gören sempozyumda 3 adet davetli video seminere (webinar) de yer verildi. Milli Eğitim Bakan Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Yavuz, Doç. Dr. Ahmet Kurnaz ve Prof. Dr. Mustafa Böyükata tarafından verilen seminerlerin ilgiyle izlendiği gözlendi.
Hem çevrimiçi olarak erişime hem de YouTube üzerinden canlı izlenmeye açık olan sunumunda Prof. Dr. Mustafa Böyükata, “Öğrenciler İçin Bilim Okur Yazarlığı ve Proje Faaliyetlerinin Önemi” başlığı altında okullarda bilimsel düşünmeye dönük kazanımlara katkı veren proje tabanlı faaliyetlere ilişkin, bilgi, deneyim ve düşüncelerini paylaştı.
Gönüllü olarak Yozgat’ta yürüttüğü çalışmalarından da bahseden Prof. Dr. Mustafa Böyükata, 2012 yılından bu yana katkı verdiği proje eğitimleri yanı sıra köy okullarına dönük yapılacak çalışmaların, ülkenin ve insanlığın geleceği açısından önemini ve gerekliliğini ortaya koyan bir konuşma yaptı.
Türkiye’de ve uluslararası platformlarda yapılan örnek projelerin sonuçlarının sunulduğu sempozyum için zenginlik katan bir konuşma olduğu değerlendirilen sunumunda, Prof. Dr. Mustafa Böyükata proje döngüsü ve proje tasarımına ilişkin teknik bilgiler de verdi.
Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Biriminden Mehmet Filiz'in moderatörlüğünde yürütülen oturumda, Prof. Dr. Mustafa Böyükata iyi eğitilmiş insan ihtiyacı hep vardı ve her zaman da olacağını belirterek, takım çalışması, işbirliği ve birlikte iş yapabilme becerisini erken yaşlarda kazandırmak gerektiğini vurguladı. Ezberlerden ve klişe kavramlardan kurtulmak gerektiğine atıf yaparak, çocuklara “Ne olmak istiyorsun?” sorusu yerine geleceğe dönük olarak, “Ne yapmak istiyorsun?” sorusunu sormak gerektiğinin altını çizdi.
Kötülüklere değil iyiliklere odaklanmak gerektiğini ifade eden Prof. Dr. Mustafa Böyükata, hataya odaklanmak yerine olumlu yönleri çoğaltma gayreti içinde olmak gerektiğini söyledi. Dezavantajlarını avantaja dönüştürmek gerektiğinden söz ederek, bilhassa köy okullarını "Butik Kolej" gibi gördüğünü belirtip, bu doğrultuda görüşlerini de öne çıkardı.
Konuşma tarzı ve anlattıkları dinleyenlerde de büyük heyecan oluşturdu.
Prof. Dr. Mustafa Böyükata’nın, sunumunda farklı çağrışımlara da yer vermesi ilgi çekici düzeydeydi. Konuşmasında eğitim sürecinde küçük projeler ve deneyimler ile ortaya konacak etkinliklerin, duvar örerken büyük taşlar arasına konan küçük taş parçaları gibi görülebileceğinden bahseden Böyükata “helik metaforu” oluşturması dikkat çekti.
Katılımcılar yaptıkları yorumlarında teşekkür ederek, seminere ilişkin paylaştıkları değerlendirmelerinde çok faydalı ve güzel bir sunum olduğunu, dolu bir eğitim semineri olduğunu, çok değerli bilgiler paylaşıldığını, bilimsel dili öğrenmek gerektiğini, aktarılan deneyimlerin ve ele alınan konuların harika olduğunu, samimi paylaşımlar olduğunu, tekrarını beklediklerini ifade ettiler.
Verilen bilgilerden her yolun STEM’e çıktığı, cesaretlendirici bir seminer olduğu, öğrenci projelerinde tekrarlardan uzaklaşılması gerektiği, bireyselleştirilmiş öğrenme yöntemlerini göz ardı etmemek gerektiğinin de görüldüğü vurgulanarak, değerli tecrübelerin paylaşılmasının çok güzel olduğu söylendi.
Daha önce de Prof. Dr. Mustafa Böyükata tarafından verilen seminerlere katıldıklarını belirtip, tekrar dinlemekten mutluluk duyduklarını ifade edenler de vardı. Yine bir katılımcı, pek çok tecrübesi olmasına rağmen, bu seminerin kendi tecrübelerinin yeterli gelmeyeceğini başkalarını da dinlemesi gerektiğini gösterdiğinin altını çizdi.
Prof. Dr. Mustafa Böyükata’nın etkinlikleriyle küçük diyaloglardan, büyük dokunuşlara kapı araladığını belirtenler oldu. Yapılan çalışmaların muhteşem olduğunu Prof. Dr. Mustafa Böyükata’nın heyecanını hissedebildiklerini ve kendilerine yansıdığını aktardılar.
Yine bazı katılımcılar seminerin bakış açılarını genişlettiğini, küçük yaşta bilim okuryazarlığı için çok iyi örneklerin ortaya konmasının, ilkokul, ortaokul, lise ve üniversitede olumlu yansımalar doğuracağını ve devamının sağlanmasıyla çözümsüz hiç bir problemin kalmayacağını belirttiler.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Prof. Dr. Erdal Hamarta, etkili ve faydalı bir seminer olduğunu, sempozyum için önemli düzeyde katkı içerdiğini ve ele alınan temayla uygun düştüğünü belirterek Prof. Dr. Mustafa Böyükata’ya teşekkür etti. YAŞAR ÖZER

Yorumlar