Güncel

Bu Otomobillere İlgi Azalıyor: İşte O Markalar

Sıfır otomobil satışları artarken bazı markalar alarm veriyor! Türkiye’de otomobil pazarı 2025’in ilk 10 ayında yüzde 11 büyüdü ancak Chery, Honda ve Dacia satışlarda sert düşüş yaşadı. “Hangi markaların satışları neden geriledi?” sorusu merak edilirken, Çinli markalar arasındaki büyük fark dikkat çekti.

Abone Ol

Türkiye otomobil pazarı bu yılın ilk 10 ayında yüzde 11’e yakın büyüme gösterse de, bazı markalar aynı performansı yakalayamadı. Chery, Honda ve Dacia, 2025 Ocak–Ekim döneminde satışları en fazla gerileyen markalar olarak öne çıktı.

Otomobil Pazarı Büyüdü Ama Herkes Kazanamadı

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, Türkiye’de 2025’in ilk 10 ayında 833 bin 382 adet sıfır otomobil satıldı. Satışlar geçen yılın aynı dönemine göre %10,98 oranında artış gösterdi.

Ancak pazar genelinde yaşanan bu büyümeye rağmen, bazı markalar satış grafiğinde ciddi düşüşler yaşadı. Özellikle Chery, Honda ve Dacia gibi markalarda %30’un üzerinde gerileme dikkat çekti.

En Çok Satış Kaybı Yaşayan Markalar

Ocak–Ekim 2025 döneminde toplam satışları 2 bin adet ve üzeri olan markalar arasında en fazla düşüş yaşayanlar şöyle sıralandı:

  1. Chery: 24.559 adet – (%-51,67)
  2. Honda: 12.991 adet – (%-36,53)
  3. Dacia: 19.207 adet – (%-32,81)
  4. Seat: 6.299 adet – (%-29,07)
  5. Fiat: 59.645 adet – (%-12,21)
  6. Ford: 20.878 adet – (%-8,51)
  7. Suzuki: 4.727 adet – (%-8,46)
  8. Jeep: 2.663 adet – (%-3,76)
  9. Skoda: 33.533 adet – (%-1,63)

Çinli Markalarda Zıt Tablo: BYD Uçtu, Chery Düştü

Bu yılın dikkat çeken gelişmelerinden biri, Çinli markalar arasındaki büyük fark oldu. Elektrikli araç devi BYD, Türkiye pazarında satışlarını yaklaşık 20 kat artırarak yükselişini sürdürürken, aynı ülkenin bir diğer markası Chery, tam tersi bir tabloyla satışlarını yarı yarıya kaybetti.

Geçen yıl 50 bin adedin üzerinde satış yapan Chery, bu yıl aynı dönemde %51,6 düşüş yaşadı.

Honda ve Dacia’da Gerileme Dikkat Çekiyor

Bir diğer Uzak Doğulu üretici Honda, 2025’in ilk 10 ayında satışlarında %36 düşüş yaşadı.

Aynı şekilde Dacia da, Renault Grubu’nun Türkiye’deki güçlü markalarından biri olmasına rağmen 9 bin 377 adetlik düşüş kaydetti.

Fiat Hala Zirvede Ama Satış Grafiği Geriliyor

Türkiye’nin en çok satan markalarından Fiat, pazar liderliği konumunu korumayı başarsa da, %12 civarında bir satış kaybı yaşadı. Fiyat avantajı ve yerli üretim avantajına rağmen, markanın satış temposu geçen yıla göre yavaşladı.

Ford ve Skoda En Az Kaybedenler Arasında

Ticari araçlardaki güçlü pozisyonuyla bilinen Ford, binek otomobil segmentinde %8,5 oranında düşüş yaşadı.

Öte yandan, Skoda pazardaki payını %4 civarında koruyarak en az kayıpla yılı kapatmaya hazırlanan markalar arasında yer aldı.

Pazar Büyüyor Ama Rekabet Sertleşiyor

Türkiye otomobil pazarında rekabet her geçen gün artarken, bazı markalar güçlü satış ivmesini koruyamaz hale geldi.

Elektrikli araç trendi, fiyat politikaları ve yerli üretim avantajı, markalar arasındaki farkı her geçen gün belirginleştiriyor.