Tüketici dernekleri, 31 Aralık itibarıyla birçok sadakat kartında biriken para puanların yıl sonuna kadar sıfırlanabileceğini belirterek, vatandaşların yıl bitmeden hesaplarını kontrol etmeleri gerektiğini açıkladı. Market, akaryakıt, giyim ve ulaşım gibi pek çok alanda geçerli olan para puanların, yıl sonu yaklaşırken kullanılmaması durumunda kaybedilebileceği vurguladı.
Sadakat Kartı Puanları Neden Siliniyor?
TÜKONFED Başkanvekili İbrahim Güllü, sadakat kartlarının firmaların müşteriyi elde tutmak için sunduğu avantajlar olduğunu vurgulayarak, birçok kişinin yıl sonunda puanlarının silindiğini bilmediği için mağduriyet yaşadığını belirtti.
TÜKONFED Başkanvekili Güllü, “Para puanların devretmediği durumlarda tüketicilerin bu puanları zamanında harcaması gerekiyor” dedi.
Puanlar Hukuken Silinemez
Bazı markaların müşterilere SMS veya e-posta ile uyarı göndermesine rağmen, çok sayıda şirketin tüketicileri haberdar etmediğine dikkat çeken Güllü, şu kritik ifadeleri kullandı;
Eğer kampanya başlangıcında puanların hangi tarihte geçersiz olacağı açıkça belirtilmediyse, firmaların tek taraflı olarak para puan silme hakkı bulunmuyor.
Borçlar Kanunu’na göre tüketicinin alacak hakkı toplam 10 yıl boyunca geçerlidir.
Eğer tüketici bilgilendirilmediyse, puanların silinmesi hukuka aykırı kabul ediliyor.
Puanların Nasıl Silinebilir?
TÜKONFED Başkanvekili Güllü, markaların puan geçerlilik tarihi hakkında müşteriyi “makul bir süre önce” uyarması gerektiğini belirtti ve “Eğer şirket, para puanların silineceğini açıkça ve zamanında bildirmediyse, bu puanları geçersiz sayamaz. Bilgilendirme hakkı, tüketicinin temel haklarının başında gelir” ifadelerini kullandı.
Puanlar 10 Yıla Kadar Kullanılabilir
Uzmanlar, tüketicilerin yıl sonunu beklemeden puanlarını kontrol etmeleri gerektiğine vurgu yaparken kazanılmış hak niteliğindeki bu puanların 10 yıl boyunca aynı kişi tarafından kullanılabileceğini hatırlattı.
Haksız şekilde silinen para puanların geri alınabileceğini vurgulayan Başanvekili Güllü, şu bilgiyi aktardı;
"2025 yılı için 149 bin TL’ye kadar olan uyuşmazlıklar, tüketici hakem heyetlerine ücretsiz başvuru ile çözülebilir."