Hız Sınırlamalarında Yeni Dönem Başladı
Türkiye’de kara yollarında yıllardır sürücülerin şikâyetçi olduğu hız sınırı karmaşası sona eriyor. Ulaştırma ve Altyapı ile İçişleri Bakanlıklarının ortak çalışmasıyla yürürlüğe giren yeni uygulama sayesinde 20 bine yakın hız levhası yollardan kaldırıldı. 15 Ağustos 2025’te yayımlanan “Kara Yollarındaki Hız Sınırlama Uygulamalarında Yeknesaklık Genelgesi” ile artık hız sınırları daha sade, net ve bölgeye özel ihtiyaçlara uygun hale getirildi.
Yeni düzenleme, özellikle sürücülerin ani hız düşüşleri nedeniyle yaşadığı zorlayıcı durumları ortadan kaldırmayı hedefliyor. Radarlar ve Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) ile çakışan uyarılar da temizlenerek, trafikte daha güvenli ve akıcı bir sistem kurulması amaçlanıyor.
Hız Sınırları Artık Daha Net ve Anlaşılır
Yeni genelgeyle birlikte özellikle yoğun trafik alanlarında hız sınırı geçişleri sadeleştirildi. Uygulamanın amacı, sürücüler için kafa karışıklığına yol açan sık sık değişen levhaları azaltmak ve ani yavaşlamaların önüne geçmek.
Karadeniz Yolu gibi sık kullanılan güzergâhlarda, ani hız düşüşlerinin neden olduğu trafik riski ortadan kaldırıldı. Aynı zamanda, gereksiz ve birbirini tekrar eden levhalar kaldırılarak sürücülerin dikkati yalnızca gerekli uyarılara yönlendirildi. Böylece trafik akışı daha güvenli ve anlaşılır bir hale getirildi.
Pilot Bölgelerde Önemli Değişiklikler Yapıldı
Yeni hız düzenlemesi ilk olarak üç il ve çevresinde pilot uygulama olarak hayata geçirildi. Özellikle çok sayıda ceza kesilen ve sürücülerden yoğun şikâyet alan bölgelerde netleşme sağlandı:
-
Çorum – Osmancık: İstanbul-Tosya istikametinde yer alan ve sürücüyü 82 km/saat hızdan birden 50 km/saate düşmeye zorlayan levhalar tamamen kaldırıldı. Radar ve EDS sistemleri de iptal edildi.
-
Kastamonu – Tosya: İlçe merkezindeki 82 km/saat sınırı sabit kaldı. Ancak Samsun yönündeki yerleşim içi hız sınırı karışıklığı giderildi ve 70 km/saat olarak belirlendi.
-
Çankırı – Çerkeş ve Atkaracalar: Çerkeş’te mevcut hız limiti korundu. Atkaracalar’da ise hız sınırı 110 km/saate çıkarılarak yolun yapısına uygun hale getirildi.
Bu bölgelerde yapılan güncellemeler, sürücü davranışlarını daha kontrollü hale getirmeyi ve hatalı cezaların önüne geçmeyi amaçlıyor.