Yerel mahkemelerin işçiler lehine verdiği kararların ardından Sosyal Güvenlik Kurumu’nun (SGK) maaşları yeniden hesaplayacağı ve oluşan farkların geriye dönük olarak ödeneceği açıklandı.
Sendika tarafından yapılan duyuruya göre, 2025 yılı Ocak ayında emekli olmayarak yaklaşık yüzde 30 oranında yaşlılık aylığı kaybı yaşayan toplam 105 üye için 14 Ocak 2025 tarihinde SGK’ye tahsis talep dilekçeleri teslim edildi. Sürecin ardından üyeler adına açılan davaların yerel mahkemelerde sendika lehine sonuçlandığı bildirildi.
Maaşlar Yeniden Hesaplanacak
Açıklamada, emeklilik maaşlarında yaşanan kayıpların giderilmesi adına önemli bir hukuki kazanım elde edildiği belirtilirken, kararın benzer durumda olan çalışanlar açısından da emsal niteliği taşıyabileceği ifade edildi.
Özellikle 14 Ağustos 2025 tarihinde emekli olan sendika üyesi Ahmet Canigür hakkında verilen karar dikkat çekti. Yerel mahkeme kararına dayanılarak SGK’ye yapılan başvuru sonrası, yaklaşık yüzde 30 eksik hesaplanan emekli maaşının yeniden düzenlendiği açıklandı.
Geriye Dönük Ödeme Yapılacak
Sendika açıklamasında, istinaf ve Yargıtay süreçleri beklenmeden yapılan başvuruların ardından SGK’nin maaş hesaplamasında düzeltmeye gittiği ifade edildi. Buna göre oluşan maaş farkı önümüzdeki aydan itibaren emekli aylıklarına yansıtılacak.
Ayrıca Ağustos ayından bu yana oluşan tüm maaş farklarının da geriye dönük şekilde eksiksiz ödeneceği bildirildi.
“Üyelerimizin Mağdur Olmaması İçin Mücadele Ettik”
Türk Harb-İş Eskişehir Şubesi tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“2025 Ocak ayında emekli olmayıp yaklaşık yüzde 30 oranında yaşlılık aylığında kayba uğrayan üyelerimizin mağdur olmaması adına toplam 105 arkadaşımızın tahsis talep dilekçelerini 14 Ocak 2025 tarihinde SGK’ye teslim ettik. Üyelerimiz adına açtığımız davalar yerel mahkemelerde lehimize sonuçlanmıştır.”
Uzmanlar ise alınan kararın, benzer mağduriyet yaşayan emekliler için yeni başvuruların önünü açabileceğini değerlendiriyor.