Kış aylarında kaza yapma riski yaz aylarına göre daha fazla oluyor. Yağmur, sis, kar gibi olaylarda sürücüleri zorlayan hava koşullarına karşı uzmanlar uyarılarda bulunarak, kurallara uyulması gerektiğine dikkat çekiyor. 
Akdağmadeni Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Latif Altın,  kış mevsimine girilmesiyle önümüzdeki günlerde gelecek olan karlı havalarda sürücüleri uyardı. 
Karlı, buzlu havalarla birlikte kazaların meydana gelmesinin kaçınılmaz olduğunu ancak herkesin kurallara uymasıyla bunun engellenebileceğini kaydeden Altın, “Kazalar kışın olur diye bir şart bir kural yok. Kurallara uyar ve önlemlerimizi alırsak kazasız ve cezasız bir kış geçiririz.” dedi.
HER YERDE BUZLANMA
VARMIŞ GİBİ 
DAVRANMALIYIZ
Mevsim itibariyle yolların ıslak ve kaygan olduğuna dikkat çeken Altın, gizli buzlanma ya karşı dikkatli olunması gerektiğinin altını çizdi. Buzlanmanın kolay kolay fark edilmediğini ve  ne zaman nerede olacağının bilemediğini ifade eden Altın, “Gizli buzlanmayan çok dikkat etmeliyiz. Sisli ve çiğ düşmesiyle yolların kayganlığını anlayabiliriz. Havadaki nem oranı bu zamanlarda çok yüksek. Dolayısıyla sabaha karşı don olacağını sürücülerimizin tahmin etmesi gerekiyor. Yazın 60’la girdiğimiz viraja 30 ile gireceğiz. Yazın kullandığımız sürati yarı yarıya düşürmemiz gerekiyor. Kırmızı ışıklara, tepe üstlerine yaklaşırken yine sürati yarı yarıya indirmek zorundayız. Durma mesafesi 26 metreyken 37 metreye çıkar. Gizli buzlanma var mı yok mu diye tereddüt etmeden her an her yerde gizli buzlanma varmış gibi hareket etmeli tedbiri ona göre almalıyız.” ifadelerini kullandı.  
1.6 MM AŞAĞISI 
AĞIR KUSUR
Her şeyden önce birincil önceliğin tekerleklerin diş ölçülerinin uygun olması gerektiğini vurgulayan Altın, lastiğin dişleri kaybolmuşsa ve 3 mm’den aşağıya düşmüşse o lastiklerle kışın trafiğe çıkmanın çok büyük tehlike olduğunu söyledi.  
Tekerleklerin diş ölçülerinin uygun olmamasıyla hızın yarıya indirilmesiyle bile frenin tutmayacağına dikkat çeken Altın, “45 bin 50 bin kilometre de lastikler değiştirilir bunu ister bir ister 2 senede yaptırın. Eğer 2 sene geçtiyse ve 45 bin km tamamlanmadıysa da değiştirilmesi gerekiyor. Çünkü lastik bayatlar ve frene bastığında tutmaz kayar. Lastik diş derinliğinin önemi çok büyüktür. 1.6 mm’den aşağısı muayene istasyonunda ağır kusur sayılır. Bir insanın parmakları neyse lastiklerin dişleri de odur” şeklinde konuştu. Altın, sisli havaların da geldiğini belirterek, sis lambalarının sürekli yakılması gerektiğini yoksa kısa huzmeli farlarını yakması gerektiğini belirtti.  
                     SALİH AKGÜL

Editör: Hakimiyet Gazetesi