İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde yürütülen ‘Köklerden Geleceğe Ata Tohumlarıyla Maarif Bahçeleri’ projesi şu an Yozgat’ta 6 okulda uygulanıyor. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde geliştirilen proje, öğrencilerin üretim sürecinde aktif rol almalarını teşvik ederek ‘değer temelli eğitimi doğayla entegre etme’ amacını taşıyor.
Öğrenciler Üreterek Öğreniyor

‘Köklerden Geleceğe Ata Tohumlarıyla Maarif Bahçeleri’ projesi, öğrencileri doğayla buluşturarak üretim odaklı eğitim deneyimi sunarken proje kapsamında; Şehit Turgay Eroğlu Özel Eğitim Anaokulu, Sürmeli Anaokulu, Merkez Ortaokulu, TOKİ Mevlâna İmam Hatip Ortaokulu, 100. Yıl Cumhuriyet Ortaokulu ve Erdoğan Akdağ Fen Lisesi’nde bahçelere sera kuruldu.
Ata tohumları kullanılarak sebze üretimi gerçekleştirilen seralarda öğrenciler, ekimden hasada kadar tüm sürece aktif olarak katılıyor. Projeyle birlikte, çocukların hem doğaya karşı duyarlılık kazanmaları hem de tarım kültürünü tanımaları hedefleniyor.
Eğitim sürecinde öğretmenler rehberlik ederken, ders içi etkinliklerle entegre çalışmalar yürütülüyor. Projede ayrıca özel eğitim öğrencilerinin aktif katılımı ile kapsayıcı ve bütünleştirici bir yaklaşım sergileniyor.
Ata Tohumlarının Önemine Dikkat Çekiliyor

İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün AR-GE Birimi koordinasyonunda yürütülen proje, aynı zamanda ata tohumlarının korunması ve gelecek kuşaklara aktarılması amacını da taşıyor.
Proje kapsamında Filiz Yoldaş tarafından temin edilen ata tohumlarıyla yapılan üretim, yalnızca tarımsal bir faaliyet olarak değil aynı zamanda hem ata tohumlarının kullanımının yaygınlaştırılması hem de kültürel mirasın yaşatılması açısından da büyük önem taşıyor.
Cumhuriyet Ortaokulu’ndan Başarılı Örnek

Proje kapsamındaki okullardan biri olan Yozgat Cumhuriyet Ortaokulu’nda, öğrenciler kurulan serada ekimden hasada kadar tüm süreçte aktif rol alarak hem üretmenin sevincini yaşadı hem de doğa sevgisi kazandı.
Öğrencilerin sera çalışmalarıyla yalnızca üretmeyi değil, doğaya saygı duymayı da öğrendiklerini vurgulayan Okul Müdürü Fatih Bilir, “İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın İsmail Altınkaynak’ın katkıları ve destekleriyle okulumuza kurulmuş bu sera ile öğrencilerimizin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında duyarlılık eylemi içerisinde doğaya ve canlıya saygı kazanmaları, onlara bakmaları ve gözetmeleri adına sebzeler yetiştirdik. Ayrıca 2025 yılında orman yangınlarından mahvolan ormanlarımıza karşı öğrencilerimizi bilinçlendirip farkındalık oluşturmak istedik. Çevre bilinci ve orman sevgisi gibi birçok değeri öğrencilerimize katmaya çalıştık” diye konuştu.
“Çocuklarımız Toprağın Anlamını ve Canlıya Değer Vermeyi Öğrendi”

Proje ile öğrencileri dijital bağımlıklardan da koruduklarının altını çizen Okul Müdürü Bilir, “Proje kapsamında öğrencilerimiz fideleri ve tohumları toprakla buluşturdular. Öğrencilerimiz maalesef dijital ortamda birçok zararlı alışkanlıklarla büyüyorlar, yetişiyorlar. Biz de bunları onlardan uzaklaştırmak adına doğayla birleşmeleri, bir şeyleri üretmenin verdiği güzel duyguyu, orman yangınlarına karşı ormanlarımızı korumayı öğretme amacıyla bitkilerimizi büyütmelerini sağladık. Toprağın anlamını, canlıya değer vermenin anlamını öğrendiler ve saygı duymayı da öğrendiler. Öğrencilerimiz ayrıca yetiştirdikleri ürünü doğadan toplanmanın zevkini yaşadı. Bu da çocuklarımızın, öğrencilerimizin farklı değerleri kazanması adına sevindirici bir durum oldu” ifadelerini kullandı.
“Projeyle İlgili Çalışmalarımız Devam Edecek”

Okul Müdürü Bilir, gelecek yılda projeyi uygulamaya devam edeceklerini vurgulayarak, “Bu yıl itibariyle kurulan seramızda domates, salatalık, biber, fasulye ve mısır gibi birçok ürün ektik. Bunları toparladık. Çiçeklerimiz var ve diğer bitkilerden de inşallah seneye seramıza ekeceğiz. Bu proje ile ilgili çalışmalarımız devam edecek” dedi.
Diğer okullara ürettikleri ürünlerin tohumlarından vermeyi düşündüklerini de sözlerine ekleyen Okul Müdürü Bilir, “İnşallah onlar da bu tohumlarla güzel seralar kuracaklar” diye konuştu.




