Yeni destek programından;

  • Sanayi tesisleri,
  • Ticari binalar,
  • Hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmeler

yararlanabilecek.

Program, bireysel elektrik abonelerini veya konut kullanıcılarını kapsamıyor.

Enerji Giderlerinin Yüzde 30'u Hibe Olarak Verilecek

Program kapsamında performans kriterlerini yerine getiren işletmelere, başvurunun yapıldığı yıl içerisindeki enerji giderlerinin yüzde 30'u nakdi hibe olarak ödenecek.

Bakanlık, bu destekle enerji maliyetlerini azaltmayı, işletmelerin rekabet gücünü artırmayı ve karbon salımını düşürmeyi hedefliyor.

Destekten yararlanmak isteyen işletmeler, başvurularını Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirebilecek.

Teknik inceleme ve doğrulama süreçlerinin ardından gerekli şartları sağlayan işletmeler destek almaya hak kazanacak.

Karbon Emisyonunu Azaltan İşletmelere Öncelik

2026 yılında uygulanacak program kapsamında karbon emisyonunu en fazla azaltan işletmeler öncelikli olarak değerlendirilecek.

Sanayi sektöründen ilk 10, ticari bina ve hizmet sektöründen ise ilk 10 işletme olmak üzere toplam 20 işletmeye enerji giderlerinin yüzde 30'u oranında hibe desteği verilecek.

Bakanlık tarafından açıklanan verilere göre, 2026 yılı EKA Destek Programı üst limiti 18 milyon 61 bin 775 TL olarak belirlendi.

Destek tutarının her yıl yeniden değerleme oranına göre güncelleneceği bildirildi.

Verimlilik Yatırımlarına Destek Sürecek

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, halen yürürlükte bulunan Verimlilik Artırıcı Proje (VAP) Destek Programı kapsamında da işletmelere destek vermeye devam ediyor.

Bu program kapsamında enerji verimliliği yatırımlarının yüzde 30'una kadar hibe sağlanırken, destek üst limiti 27 milyon 92 bin 663 TL olarak uygulanıyor.

Yeni destek programıyla birlikte enerji tasarrufunu artıran işletmelerin ödüllendirilmesi, üretim maliyetlerinin azaltılması ve düşük karbonlu ekonomiye geçişin hızlandırılması hedefleniyor.

Kaynak: Haber Merkezi