Öğrencilerin sınav kaygılarını fark etmelerini sağlamak ve onları kendi potansiyelleri üzerine düşünmeye teşvik etmek amacıyla hazırlanıp Yozgat Lisesi’nde gerçekleştirilen projeye liseli gençlerin yoğun ilgi gösterdi.
Öğrenciler İçin Kritik Konular Ele Alındı

Proje kapsamında etkinliklerin ilk aşamasında Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nden YOBÜ – KGDT Akademik Danışmanı Dr. Öğr. Üyesi Fikret Yılmaz tarafından sunum gerçekleştirildi. Öğrencilere sınav kaygısı ölçeği uygulanarak kaygı düzeyleri belirlendi ve sınava yönelik yaşadıkları sorunların farkına varmaları sağlandı.
Dr. Öğr. Üyesi Fikret Yılmaz sunumda ‘Öğrenmeyi öğrenme, sınav kaygısı ve verimli ders çalışma’ gibi öğrenciler için kritik konuları ele aldı. Konuşmasında öğrencilerin potansiyellerini ortaya çıkarmaları, kendilerine sınır koymamaları ve hedefleri için azimle çalışmaları gerektiğini vurguladı.
Öğrenciler Hem Akademik Hem De Psikolojik Açıdan Desteklendi

Proje etkinliklerde, YKS’ye hazırlanan lise öğrencilerine öğrenme stratejileri, stres ve kaygı yönetimi ile başarı hikâyelerinden ilham alma konularında kapsamlı bir rehberlik sunuldu. Öğrenciler hem akademik hem de psikolojik açıdan desteklendi.
Bilişsel öğrenme stratejileri, etkili not alma ve hafıza teknikleri, zaman yönetimi ve verimli ders çalışma planı, mesleki yönelim envanteri uygulaması, korkuyu yenme, başarıya ulaşma, sınav kaygısının nedenleri ve etkileri, nefes egzersizleri ve kısa meditasyon uygulamaları, başarıya ulaşmada zihinsel dayanıklılık teknikleri, sınav öncesi stres azaltma teknikleri, geçmiş yıllarda Türkiye derecesi elde eden öğrencilerin başarı hikâyeleri, çalışma planları, motivasyon kaynakları ve hata yönetimi gibi çok geniş çerçevede ilgi çekici ve faydalı konular üzerinde duruldu.
Öğrencilere İmzalı Kitap Hediye Edildi

Ayrıca proje kapsamında hazırlanan ‘Onlar Tarih Yazdı, Sıra Sende YKS Başarı Rehberi’ kitabı öğrencilere tanıtıldı. Kura çekilişi yapılarak Dr. Fikret Yılmaz tarafından imzalı beş kitap öğrencilere hediye edildi.
Okul yöneticileri ve öğretmenler, katılımcı liseli gençler için hem farkındalık oluşturan hem de motivasyonlarını arttıran değerli bir deneyim sağlandığını ifade ettiler. Bu tür anlamlı etkinliklerin devam ettirilmesi yönünde de değerlendirmelerde bulunan okul yöneticileri ve öğretmenler teşekkürlerini ilettiler.




