Yozgat'ın Sarıkaya ilçesinde faaliyet gösteren Ziraat Odası Başkanlığı, tarım ilaçları kullanımında yeni bir dönemin başlayacağını duyurdu. 1 Temmuz 2026 tarihi itibarıyla Türkiye genelinde uygulamaya girecek olan B-Reçete Sistemi ile birlikte, tarlasında veya bahçesinde zirai ilaç uygulaması yapan tüm üreticilerin belge sahibi olması zorunlu hale getirildi.

Uygulayıcı Belgesi Zorunluluğu Başlıyor
Yeni düzenleme kapsamında, Bitki Koruma Ürünleri (BKÜ) olarak adlandırılan tarım ilaçlarının satışı ve uygulaması sıkı bir denetime tabi tutulacak. Sarıkaya Ziraat Odası tarafından yapılan açıklamada, üreticilerin "Bitki Koruma Ürünü Uygulayıcı Belgesi" alması gerektiği vurgulandı. Bu belgeye sahip olmayan çiftçilere, herhangi bir zirai ilaç satışı gerçekleştirilmeyecek.
Yapılan açıklamada yeni yönetmeliğin temel amacının hem insan sağlığını korumak hem de tarımda güvenli ve kayıtlı üretimi teşvik etmek olduğunu belirtti. Sistemde "Uygulayıcı Belgesi" tanımlı olmayan üreticilere kesinlikle bitki koruma ürünü satışı yapılmayacağı ve uygulama yaptırılmayacağı ifade edildi.

Üreticilere Cezai İşlem Uyarısı
Sarıkaya Ziraat Odası Başkanlığı, tüm üreticileri olası mağduriyetlere karşı uyardı. Yapılan yazılı açıklamada, "Tüm üreticilerimizin cezai işlemlerle karşılaşmamaları ve üretim döneminde aksaklık yaşamamaları için belirtilen tarihe kadar belgelerini almaları önemle duyurulur" ifadelerine yer verildi.
Kaynak zirai mücadele birimlerinden alınan bilgiye göre, belge başvurularının ilçedeki ilgili kurumlara yapılabileceği öğrenildi. Üreticilerin 1 Temmuz 2026 tarihine kadar gerekli işlemleri tamamlamaları, yeni döneme hazırlıklı girmeleri açısından büyük önem taşıyor.



