Yozgat Valiliği, AFAD tarafından acil durumlarda tek numaranın 112 olduğuna dair gönderilen mesajın bilgilendirme amaçlı olduğunu ve hattın gereksiz meşgul edilmemesi gerektiğini açıkladı.
Açıklamada, “Vatandaşlarımızdan dileğimiz, 112’yi gereksiz anlamda meşgul etmemelerini istiyoruz. Çünkü o anda personelimiz gereksiz telefonlarla meşgul olurken, belki acil durumda olan bir vatandaşımız arayabilir” denildi. 
Yozgat’ta değil ülke genelinde de 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin ana problemlerinden birisinin asılsız çağrılar olduğuna dikkat çekilirken, “Her saniye, bir hayatın kurtarıldığı 112 Acil Çağrı Merkezi, vatandaşlarımızın acil durumlarda ilk başvurduğu, hayat kurtaran bir numara olma özelliği taşıyor.  Emniyet, Jandarma, Sağlık, İtfaiye, Orman ve AFAD gibi acil yardım hizmeti veren birimleri bir çatı altında toplayan merkez, 7 gün 24 saat boyunca hizmet veriyor. Ancak bu hayati hizmetin aksamaması ve gerçekten yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza hızlı ve etkili bir şekilde müdahale edilebilmesi için toplumumuzun bilinçlenmesi büyük önem taşıyor. Yapılan analizler, 112’ye yapılan aramaların bir kısmının acil olmayan durumlar ya da asılsız ihbarlar olduğunu gösteriyor. Bu tür gereksiz aramalar, acil yardım bekleyen gerçek ihtiyaç sahiplerinin hayatını riske atıyor” denildi.
açıklamada, “Unutmayın, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan asılsız ihbarlar ve gereksiz aramalar, ciddi yaptırımlarla sonuçlanabiliyor. Asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere meşgul edenlere birinci aramada 1250 lira, eğer tekrarı yaşanırsa 2 bin 500 lira idari para cezası uygulanıyor.  112 Acil Çağrı Merkezi’ni sadece gerçek acil durumlar için arayarak, bu hayati hizmetin daha verimli bir şekilde işlemesine katkıda bulunabilirsiniz. Hayat kurtarmak ve hayatınızın kurtarılmasını sağlamak hepimizin elinde. Unutmayın, acil servisler gereksiz ve asılsız çağrılar ile meşgul edildiğinde, yardıma muhtaç olan bir başka birey beklemek zorunda kalıyor” ifadelerine yer verildi.
                     HABER MERKEZİ

Editör: Hakimiyet Gazetesi