Yozgat valiliği sosyal medyasından yasal yük sınırını aşan araçların hem ciddi kaza riskleri oluşturduğu hem de yolların ömrünü kısalttığı vurgulanarak sürücülere kurallara uyma çağrısı yapıldı.

Yozgat'ta Aşırı Tonajlı Araçlara Geçit Yok Kurallara Uymayan Trafikten Men Edilecek (1)

"Yollar Hepimizin Ortak Malı"

Valilikten yapılan açıklamada, aşırı yükle trafiğe çıkan araçların sürüş güvenliğini tehlikeye attığı ve trafiğin doğal akışını bozduğu belirtilerek şu ifadelere yer verildi:

"Hem kendi can güvenliğinizi hem de diğer yol kullanıcılarının hayatını tehlikeye atmamak için lütfen yasal tonaj sınırlarına riayet ediniz. Unutmayalım ki yollar hepimizin ortak malıdır bu milli serveti korumak ve güvenle seyahat etmek hepimizin sorumluluğundadır."

Yozgat'ta Aşırı Tonajlı Araçlara Geçit Yok Kurallara Uymayan Trafikten Men Edilecek (2)

Denetimler ve Cezai İşlemler Artıyor

Uyarının ardından yük taşımacılığının yoğun olduğu güzergahlarda ve şehirlerarası bağlantı yollarında kontrollerin kritik seviyeye çıkarılacağı bildirildi. Yapılacak denetimlerde yasal sınırı aştığı tespit edilen araçlara cezai işlemler uygulanacağı ve bu araçların trafikten men edileceği aktarıldı.

Valilik hem can güvenliğinin sağlanması hem de kamu malının zarar görmemesi adına tüm nakliyeci ve sürücüleri trafik kurallarına karşı dikkatli olmaya davet etti.

Kaynak: Yozgat Valiliği