Tartışma açık ve net.
Neymiş.
Otopark sorunu varmış.
Aslında kalıplaşmış bir sorun.
Laf açıldığında.
Konuşmaya başlandığında.
Otopark öncelik olur.
Kentsel yaşamın.
Sosyal hayatın ta kendisidir bu.
*
TUİK verileri ortada.
Yozgat’ta 117 bin civarında araç bulunuyor.
Trafiğe kayıtlı.
Nüfus 416 bin 582 olduğuna göre.
Her 4 kişiye bir araç düşüyor.
Bu araçların tamamı trafikte olduğu düşünüldüğünde..
Alın size otopark sorunu.
Yani.
Mesele sadece bir alan belirleyip.
Parka dönüştürmek değil.
Mesele gerçekçi yaklaşımda.
Bir tarafta 117 bin araç.
Diğer tarafta kabuk içerisinde kent.
*
Merkeze döndünüzde.
Çarpık yapılaşmanın.
Bina dikme hevesinin.
Daha fazla kazanma hırsının.
Gelişi güzel dağıtılan imarın.
Menfaat planlamasının.
Çıkar adımının.
Kente yansımasıdır bu sorun.
Geçmişin yanlışları bugün çıkıyor.
İyi mi?
*
Yozgat’a ne yaparsanız yapın.
Tek katlı.
Çok katlı.
Tek araçlı.
Çok araçlı.
Farketmez.
Zihniyeti değiştirmediğiniz sürece.
Otopark sorunu sürer gider.
Biri gider.
Biri gelir.
Planlama yapar.
Düzen getirir.
Alan açar ama.
Artan araç.
Bencil zihniyet bitmez.
*
Kültürel yaşam içerisinde.
Kırsaldan gelen göçte sorunu tetikliyor.
Kural tanımaz.
Bildiğini okuyan.
Tahammül gösteremeyen.
Toplumsal alanları hiç sayan.
Genel anlayış, sorunun birer parçası değil mi?
*
Bugün sorunu çözümü için çalışmalar yapılıyor.
Tutar mı?
Bekleyip, göreceğiz...
*
Yozgat için otopark sorunu kangren olmaya devam edecektir.
Bir taraftan 'geçim' derken.
Diğer taraftan 'lüks' yaşam peşine koşulurken...
Araç konusunda 'sınır' konmazken.
Kentin benzer sorunlar yaşaması kadar doğal ne olabilir?
*
Kimseyi yargılamak.
Kimseyi hesaba çekmek gibi derdimiz olmaz/olamaz.
*
Mesele toplumsal boyuta gelip.
Farklı alanlarda çözüm üretmek olduğundan.
Kısır döngü içerisinde hareket ediliyor.
*
Gerçekçi olmak lazım.
Yozgat’ta otopark sorunu yoktur.
Yozgat’ta zihniyet sorunu vardır.
Anlatabildim mi?
Çetin MERMERTAŞ
ARAÇ VE OTOPARK
Yorumlar