Shakespeare’in En Karanlık Yüzü Tek Kişilik Bir Yorumda Hayat Buluyor

Shakespeare’in kötülüğe, iktidar arzusuna ve insanın içindeki karanlığa dair en derinlikli eseri olarak kabul edilen Macbeth, bu sezon DepoArt Sahne’nin yapımcılığı ve organizasyonuyla izleyici karşısına çıkıyor. 16 yaş ve üzeri izleyiciler için sahnelenen oyun, tek kişilik yorumuyla dikkat çekiyor. Sertaç Yekeboğa’nın sahnedeki varlığı, eserin karanlık atmosferine yeni bir soluk getirirken, seyirci de sık sık aynı soruyu tekrarlattırıyor.

Bu Ziyaret Yozgat’taki Üretici Kadınlara Neden Moral Oldu?
Bu Ziyaret Yozgat’taki Üretici Kadınlara Neden Moral Oldu?
İçeriği Görüntüle

Biz olsak nasıl davranırdık?

Adsız Tasarım (2)-84Korkunun iktidar kurduğu, belirsizliklerin ve insan doğasının karanlık noktalarının öne çıktığı bu yeni yorum, klasik metni güncel bir sorgulamayla buluşturuyor.

Macbeth: Karanlığın İçinden Geçen Bir Anlatı

Adsız Tasarım (1)-101Yekeboğa’nın rejisi ve oyunculuğu, Macbeth’in içsel çatışmalarını tek bir beden üzerinden aktarırken oyunu daha çıplak, daha keskin ve daha yoğun bir anlatıya dönüştürüyor. Seyirci, Macbeth’in çıkmazlarında ilerlerken karanlık atmosfer giderek derinleşiyor; bulanık duygu durumları, çelişkiler ve uçurum hissi neredeyse elle tutulur bir yoğunluğa ulaşıyor.
Bu tek kişilik performans, oyun boyunca karakterin zihnindeki sesleri ve kırılmaları seyircinin doğrudan hissetmesini sağlıyor. Yekeboğa’nın metne yaklaşımı, Macbeth’in yüzyıllardır sorulan en temel sorusunu bir kez daha gündeme taşımayı başarıyor.

Hepimizin içinde biraz Macbeth yok mu?

Ödüllü Performans Sezona Damga Vuruyor

2(312)Sertaç Yekeboğa’nın Macbeth yorumu yalnızca sahne dilindeki yenilikle değil, aldığı ödüllerle de öne çıkıyor. Oyuncu, XXIV. Direklerarası Seyirci Ödülleri’nde “En İyi Tek Kişilik Performans” ödülüne layık görülerek performansının başarısını tescillemişti.
Yeni sezonda DepoArt Sahne tarafından izleyicilere sunulan bu yapım, Shakespeare tutkunlarına çağdaş yorumları sevenler için güçlü bir alternatif oluşturuyor.

Muhabir: Gamze Köseoğlu